Saturday, July 09, 2005

Homesick Mungkin

Bubbles


Semalam bukak yahoo msgr, ada offline msg dari Oli. Dia cakap dia nak pergi wee wee. Lepas tu dia cakap dia tak suka cakap sorang-sorang, dia tanya bila nak log in nih. So dia logout. Walaupun dia cakap dia hanya nak wee wee, tapi hmmm mungkin itu cara mau cakap rindunya dia dengan kakak dia pada umur 11 tahun.

Pagi tadi call Cik T. Cik T gelak. Macam satu pelukan erat, macam dia lega letupan tu tak sampai ke Grimsby. What are you like mother!

Lagi satu sebab kenapa dia gelak, dia kata dia sudah marah budak telekom yang otak mungkin sudah kecut akibat selalu kena marah. Cik T jarang marah, kalau dia marah dia mungkin boleh ditukar nama kepada tunggul sahaja, tunggul yang bergerak, kerana dia masih akan memasak, membasuh dan mengemas. Jelingannya sudah cukup buat rasa diri seperti dipaku kedinding. Exterminating bak kata orang putih. Baik musnahkan sahaja hajat hajat untuk seperti berpesta di hujung minggu atau ke tempat tempat seperti Pattaya atau Phuket.

Telefon rumah tak jalan lagi kata Cik T. Asyik sepi. Tak ada tone untuk beri dial. Setiap hari, macam fire drill hospital, cuma itu berlaku hari Rabu pukul sepuluh.

Dia call telekom. Budak tu cakap, (mungkin bukan budak tapi suara tidak mencapai tahap matang untuk melegakan pelanggan yang sedang bengang), kak, bukan sekarang phone dah ok ke. Sekarang kakak guna telefon rumah kan?

Cik T cakap, memang sekarang ok, tapi setiap hari time tengahari mesti bisu. Mesti ada benda tak kena mungkin wire kembang lepas tu panas, jadi laluan telefon ‘short’. Aiyo terrernya mak ku buat theory.

Budak tu cakap kalau macam tu time telefon buat hal baru telefon dia balik, dia akan pergi check out.

Cik T sudah berasap, dia kata kalau phone ni sudah tak menjadi, macamana nak telefon bagitahu phone tak menjadi? Betul juga cakap Cik T.

Cik T memang tak ada handphone, Oli tak perlu handphone. So tak ada siapa ada handphone. Budak itu tahu kah Cik T tak ada handphone. Cik T tahukah budak itu tidak tahu Cik T tak ada handphone. Budak itu tahukah Cik T mungkin fikir budak itu sengaja buat buat bodoh? Mereka tahukah mereka salah faham?

Budak itu betul atau Cik T kah yang betul.

Walaubagaimanapun rindu rumah weekend nih. *peluk Bubbles*

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com

Links
nursing uniforms
Raglan Top in Amber Glow
Raglan-$14.95
Buy Scrubs at Scrubsgallery.com
and save.